Een update t/m Canada (Belledune) - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Jeroen Bek - WaarBenJij.nu Een update t/m Canada (Belledune) - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Jeroen Bek - WaarBenJij.nu

Een update t/m Canada (Belledune)

Door: Anne-Karien

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

01 December 2009 | Canada, Ottawa

Beste mensen,

Op dit moment is de Amazoneborg al bij Denemarken. Ze hebben vandaag gebunkerd in Skagen (puntje in het Noorden van Denemarken) en zijn nu weer op weg naar Finland. Jeroen heeft even gebeld en beloofd binnenkort weer een update te mailen! Maar hier alvast wat stukjes uit de mailtjes die hij heeft gestuurd:

9 november
We varen lekker weer opweg naar Belledune in Canada! Vanochtend stond ik met die 1e stuurman op wacht van 4 tot 8 uur! Dat was wel leuk want we hebben sterretjes geschoten. Dat heeft hij mij alvast uitgelegd want dat krijg ik straks als ik terug ben! Daarmee kan je je positie bepalen. Astronavigatie dat is nog vrij moeilijk! Maar toen was het 8 uur en de kapitein heeft de wacht van 8 tot 12, en 's middags van 16 tot 18 en daarna komt de 1e stuurman weer van 18 tot 20 uur, en toen zei de kapitein: Jeroen, volgens mij word jij een echte stuurman, (iedereen probeert het te raden maar ik laat niks merken en praat met iedereen mee! Hou het een beetje een spelletje), dus jij moet niet meer 's ochtends wachtlopen met de stuurman maar je krijgt je eigen wacht van 16 tot 20 uur! Lukt je dat denk je? Dus ik zo... ja ik denk wel dat me dat lukt. Hij zegt zo van ja je moet gewoon het hele regelement toepassen, als je opgeroepen word antwoorden en als je uit moet wijken uitwijken! Mocht er echt iets zijn dan moet je maar bellen! Dus ik om 16 uur opwacht vanmiddag en om kwart over 16 zat ik daar in mijn eentje op wacht! Er zijn wel verschillende mensen langs geweest maar niet die 1e stuurman en die kapitein. Alleen is de kapitein om half 6 even geweest dat ik een kwartier kon gaan eten! Dat was het! Cool he? Morgen gaan we ruimen wassen zodat het weer schoon is voor de volgende lading!

10 november
We hebben gisteren en vandaag de ruimen gewassen! Dit houd in met veel liters sop en een brandslang de ruimen in en maar schrobben! Niet het leukste werk en je word er ook aardig vies en nat van maar het resultaat mag er zijn! Het wacht lopen gaat ook goed! We varen nu midden op de oceaan dus er is niks van scheepvaart! Voor het eten leer ik dan nog wat en na het eten tot 20 uur luister ik nog wat muziek en hou ik een goede uitkijk! De kapitein komt om half 6 even boven zodat ik kan eten!

11 november
Op zee heb ik nooit zoveel te vertellen. Gisteren was het de 11de van de 11de dus ja dan komt Carnaval in zicht. Nou had die 2e een carnavals cd op zijn Ipod en die zat ik om 10 voor 8 samen met die 3e te luisteren. Wij waren helemaal blij maar iedereen die op de brug kwam om 8 uur om koffie te drinken vond het allemaal maar niks! Die kwamen ook allemaal van boven de rivieren. Wat hebben wij een lol gehad.

16 november
Het weekend is weer voorbij en iedereen is weer hard aan het werk! Ik heb deze week alleen maar 's middags het wachtlopen. De morgen heb ik gekregen voor mijn takenboek. Dat was ook wel even nodig want er was niet veel meer van gekomen in Brazilië! Ik heb in ieder geval al een verslag af! Dat is een deck verslag dat gaat over veiligheid! Ik probeer deze week ook een tweede verslag af te hebben! Dan word het doorwerken want dan moet ik er nog 2!

Zaterdag 21 november zijn ze aangekomen in Canada.

22 november
We zijn weer vertrokken! Vanmiddag om 15 uur was de loods aanboord! Ik ben vanochtend nog even met de kapitein en de kok in een gewone supermarkt boodschappen wezen doen. Dat was wel leuk! Mensen staan wel even raar te kijken. We hadden een kar vol met groenten, 10 dozen eieren, 30 bruine broden en nog wat meer. Maar alles is weer goed gekomen en we hebben weer wat verse dingen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Stage op de Amazoneborg

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2011

Op naar werelddeel 5: Noord-Amerika!

16 Januari 2010

Thuis!

11 Januari 2010

Binnen!

10 Januari 2010

De laatste haven!

06 Januari 2010

Ik kom naar huis!
Jeroen

Actief sinds 28 Juli 2009
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 32836

Voorgaande reizen:

24 Februari 2011 - 11 Juli 2011

Stage op de Erieborg

29 Juli 2009 - 15 Januari 2010

Stage op de Amazoneborg

Landen bezocht: