Marokko - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Jeroen Bek - WaarBenJij.nu Marokko - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Jeroen Bek - WaarBenJij.nu

Marokko

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

16 Oktober 2009 | Marokko, Agadir

We zijn dinsdag aangekomen in Marrokko. De eerste haven was Cassablanca. Het begon al goed. Om 17 uur zou de loods aanboord komen maar vanwege onze diepgang was dit uitgesteld naar 19 uur. Om kwart over 19 was er nog steeds geen loods aanboord. De kapitein heeft het loodsstation toen opgeroepen en ze waren onderweg. De loodsboot had nog net geen roeispanen en was een zeiljachtje van 9 meter zonder mast. Van te voren was afgesproken dat de loodsladder aan stuurboordzijde zou hangen 1 meter boven het water. Toen ze eindelijk om half 20 langszij waren moest de loodsladder toch maar aan bakboordzijde hangen. Nadat die was omgehangen werd er nog eens gevraagd of dat die een halve meter boven het water kon hangen. Ondertussen met al dat belangrijke gedoe waren we nog maar 1 mijl van de haven verwijderd. Het lossen ging snel. Ze hadden een grote en een kleine kraan en de grote kraan pakte 10 pakketten tegelijk. Woensdag tegen de middag waren we klaar en zijn we naar de volgende haven Agadir gevaren. Daar waren we vanochtend (donderdag) rond een uurtje of 9. Maar we mochten nog niet naar binnen en moesten ten anker. Uiteindelijk lagen we rond 14 uur vast. Als het goed is zijn ze morgen tegen de middag klaar en kunnen we in ballast naar Portugal. Dit is ongeveer 36 uur varen. dus daar zullen we ongeveer zondag aankomen. Daar zal ook weer een wisseling van de wacht plaats vinden en krijgen we een nieuwe 2e WTK aanboord. Deze waar ik nu mee aan boord zit is tegelijk met mij aan boord gekomen. In Portugal gaan we koperconcentraat laden voor Brazilie.
Voor de verder rest is er niet veel bijzonders te melden. We loop ik een beetje achter met terug mailen en ik zal dit dan ook zo snel mogelijk goed maken.