Update uit Bremerhaven - Reisverslag uit Bremerhaven, Duitsland van Jeroen Bek - WaarBenJij.nu Update uit Bremerhaven - Reisverslag uit Bremerhaven, Duitsland van Jeroen Bek - WaarBenJij.nu

Update uit Bremerhaven

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

20 September 2009 | Duitsland, Bremerhaven

We zijn alweer 2 weken verder en er is heel wat gebeurt. Het schip staat aan de buitenkant in de verf en ook de ruimen zijn helemaal gestraald en opnieuw geschilderd. Ondertussen hebben wij de luiken wat bijgeverfd. De hoofdmotor zit alweer in elkaar en heeft zijn eerste proeven alweer doorstaan.
Gisteren zijn ze van kantoor aanboord geweest met een nieuw vetsysteem voor de kranen. Dit is om de draad van de kranen te smeren. Het werkt perfect. Het oude systeem moest gewoon met de hand gesmeerd worden maar het nieuwe systeem is een stukje buis rond de draad waar met hoge druk vet word ingespoten. Door de draad dan op te hieuwen word deze gesmeerd. Het is een hele klus maar ze zeggen dat je er dan voor de eerste 5 jaar vanaf bent. Iedere 5 jaar moeten de draden vervangen worden namelijk.
Ook is gisteren de 1e stuurmanswissel uitgevoerd en hebben we weer een nieuwe 1e stuurman aanboord.
Vorig weekend zijn Anne-Karien en mama langs geweest en hebben het schip van dichtbij bewonderd. Dit was erg gezellig. Morgen (20 sept) komen mijn papa, Eveline, Bas & Willy om eens een kijkje aanboord te nemen.
In de planning staat dat we Dinsdag vertrekken richting Zweden. Daar gaan we in 4 havens hout laden. Vandaar uit gaan we richting Marokko om alles in 2 havens te lossen. Dan staat op de planning om door te varen naar Portugal om daar te laden voor Brazilië. Dit is op dit moment de planning maar ik hou jullie in ieder geval op de hoogte.

• 21 September 2009 - 10:42

Ben:

Gisteren avond nog de foto's die Bas gemaakt heeft bekeken. Hij ziet er weer als nieuw uit. Een mooie grote boot effe iets groter dan die van onze Tinus en Gradus. He makker succes verder en we volgen je via je berichten. Groeten Ben en Noor.